Webhosting a e-mailová schránka

Tato sekce je určena všem začínajícím Apple uživatelům, kteří potřebují pomoc a nejsou si jistí, do které ze sekcí jejich dotaz přesně patří. Pokud se Vám nepodařilo pomocí vyhledávání najít řešení pro Váš problém, tak neváhejte a napište svůj dotaz právě sem. Neexistují hloupé otázky, jen hloupé odpovědi.

Moderátoři: Alisczech, RadimSvidrnoch, emkei, MichalM.Mac, Streeter, Renik, zmiy, dandas

Jirka_S
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 čer 2015 18:39
Bydliště: CZ

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od Jirka_S » 04 kvě 2021 15:01

Ba ne, z žádné iCloud adresy, na firmě mám jen PC. Dejte si do Googlu error 550 5.7.708 a vyskočí hromada odkazů na tento problém.
Možná je to nízkou reputací IP adresy, možná tím, že jsem ještě v měsíční zkušební verzi, ačkoli tohle nabízí sám Microsoft, data z kreditky mají a kdykoli si můžou peníze stáhnout. Možná se jim nelíbí IP od O2, který mám na firmě i doma, ovšem mobilní datové připojení od O2 nevadí.
Správnost SPF záznamu v DNS neověřím, ke správě domény nemám přístup. Ale podle toho postupu, jak mě Microsoft vedl (ověření domény, aktivace e-mailu) krok za krokem a kontroloval si to a nakonec i schválil, by to mělo být v pořádku. Pán na supportu říkal, že je to běžně se vyskytující problém a že na to mají schválené postupy řešení.
Naposledy upravil(a) Jirka_S dne 06 kvě 2021 21:35, celkem upraveno 5 x.

mberdych
Příspěvky: 1746
Registrován: 30 srp 2012 12:14

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od mberdych » 04 kvě 2021 15:05

Mě ten web také dost překvapil. Navíc O2 natuje celou síť, zákazníci nemají vůbec veřejné adresy (pokud si neplatíte) a potom by ten dopad na zákazníky musel být šílený. Firem jejichž zaměstnanci chtěji z domova u O2 poskytovatele mailovat musí být hromada. Jsem na různých firemních O365 roky a tohle jsem ještě neviděl.

Uživatelský avatar
kecinzer
Příspěvky: 562
Registrován: 06 úno 2015 07:09
Bydliště: Děčín - perla severu

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od kecinzer » 04 kvě 2021 15:12

Mám domény u Forpsi, kde si nastavím DNS na fastmail a během 5 minut vše funguje :).
Zrovna dneska jsem si kupoval novou doménu a za 5 minut fungoval :)).

Ale koukám, že zlatý Microsoft 🤣🤣.
 MacBook Air 13.6" M2 8/10 512GB 24GB RAM + Keychron M3 Mini 4K/MacMouseFix + Samsung U28R550
 iPhone 14 Pro Max 128GB +  Watch Ultra LTE
 iPad 2021 64GB
 HomePod Mini  AirPodsPro

Jirka_S
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 čer 2015 18:39
Bydliště: CZ

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od Jirka_S » 04 kvě 2021 15:21

Nemůže to být proto, že mám tu měsíční trial verzi? I když podle mě by to mělo být 100 % funkční, jak jsem psal, mou firemní kreditku už mají k dispozici. :)
Mail můžu odeslat jen sám sobě na tu mou outlook adresu.

mberdych
Příspěvky: 1746
Registrován: 30 srp 2012 12:14

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od mberdych » 04 kvě 2021 15:42

Zkuste to z jiné sítě než o2, pokud máte možnost. VPN nebo něco takového. Nevěřím, že to není někde u Vás. Dle té chyby Vás odmítl server Apple jako příjemce. Stejně tak nevěřím, že by z O2 nefungoval o365 a nikdo to neřešil. Podíval bych se i na DNS nastavení. Zejména spf záznamy.

Jirka_S
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 čer 2015 18:39
Bydliště: CZ

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od Jirka_S » 04 kvě 2021 15:50

Přes VPN to jde odeslat i se to doručí.

Jirka_S
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 čer 2015 18:39
Bydliště: CZ

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od Jirka_S » 04 kvě 2021 16:08

5.7.708 Access denied, traffic not accepted from this IP

This error can happen when you are trying out a Microsoft 365 trial tenant. If you receive this error before you can purchase licenses, contact support to request an exception for the low reputation IP address until you're able to purchase licenses.

https://docs.microsoft.com/en-us/Exchan ... gh-5-7-750

Jirka_S
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 čer 2015 18:39
Bydliště: CZ

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od Jirka_S » 04 kvě 2021 16:20

Pořešil jsem to tak, že jsem se vybodnul na nabízené měsíční období zdarma, ale zaplatil jsem to hned, ty 4 éčka mi za ten promrhaný čas nestojí. Teď už jen aby se to rozběhlo.

Jirka_S
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 čer 2015 18:39
Bydliště: CZ

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od Jirka_S » 04 kvě 2021 16:32

Když už jsme u toho Outlooku na webu, je nějaký elegantní způsob, jak do něj nahrát mé kontakty z nějakého Apple zařízení, aby mi je nabízelo při nové zprávě? V té desktop appce doma na Macu jsem to tam nějak dostal, uvítal bych to i v práci na PC.

mberdych
Příspěvky: 1746
Registrován: 30 srp 2012 12:14

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od mberdych » 04 kvě 2021 16:42

Super vědět, Microsoft tedy pro trial pravděpodobně nasazuje nějaké filtry na IP adresy. Z Apple přímo ne, ale pokud je máte na iCloudu, tak na webu iCloud jde udělat export a pak import do Outlook na webu.

likethis
Příspěvky: 230
Registrován: 01 srp 2012 01:22

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od likethis » 05 kvě 2021 14:01

Jen doplním, že není jen Google a MS. Alternativou je třeba také https://www.zoho.com ... používám to na mail na vlastní doméně přes 5 let, nemám žádný problém, s určitými limity je možné používat i free.

Google pořád něco mění a ruší a MS je takový... no svůj, viz i tato diskuze. Člověk skončí řešením nesmyslů, které řešit nechce. Spam filtry má MS nic moc a Outlook je pro mne osobně příšernost.

smithdj
Příspěvky: 69
Registrován: 10 čer 2017 19:14

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od smithdj » 05 kvě 2021 16:29

Alternativou může být i profi email od seznamu. Přešel jsem před pár lety právě ze ZOHO a zatím spokojenost. Myslím, že nemá ni žádný datový limit.
iPhone 12 64GB
iPhone SE 2022 128GB
Apple Watch 4 44mm
Apple Watch 6 44mm
Apple TV 4 64GB
Apple TV 4 32GB
Apple MacBook Pro 13" 2018 TouchBar - 8GB, 256GB

Uživatelský avatar
kecinzer
Příspěvky: 562
Registrován: 06 úno 2015 07:09
Bydliště: Děčín - perla severu

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od kecinzer » 06 kvě 2021 04:35

smithdj píše:
05 kvě 2021 16:29
Alternativou může být i profi email od seznamu. Přešel jsem před pár lety právě ze ZOHO a zatím spokojenost. Myslím, že nemá ni žádný datový limit.
Akorát neumí PUSH notifikace 🤦‍♂️
 MacBook Air 13.6" M2 8/10 512GB 24GB RAM + Keychron M3 Mini 4K/MacMouseFix + Samsung U28R550
 iPhone 14 Pro Max 128GB +  Watch Ultra LTE
 iPad 2021 64GB
 HomePod Mini  AirPodsPro

Jirka_S
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 čer 2015 18:39
Bydliště: CZ

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od Jirka_S » 06 kvě 2021 05:47

Už to teda šlape, akorát příčinou není jen "low reputation" účtů u trial verzí, z diskuzí vyplývá, že to postihuje i již zaplativší klienty, i na supportu mi to bylo potvrzeno. Já se v rozhovoru akorát podivil, že když je to poměrně častá věc, Microsoft o tom ví a má vypracované postupy řešení, proč to teda nějaká neopraví jaksi z gruntu. Jiné velké poskytovatele tohle nepostihuje. Taky jsem mu řekl, že low reputation má u mě teď akorát Microsoft sám. :D
Pro mě to znamenalo den plný nervů, bez možnosti normálně fungovat, snažím se na to co nejrychleji zapomenout.

Jirka_S
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 čer 2015 18:39
Bydliště: CZ

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od Jirka_S » 06 kvě 2021 14:41

Všechno je jinak, dnes jsem se celý den snažil přihlásit Thunderbird k účtu, bezúspěšně, po 6 hodinách mně volal ze supportu s tím, že tohle je defaultně zablokováno tenantem kvůli velkým firmám a že mi může pomoci, já už mezitím ve stavu nejvyšší frustrace odsouhlasil návrat k původnímu poskytovateli, těch mailů mám asi jen 6 GB za pár let, takže 10 GB mi nadlouho postačí, hlavně bude vše (pod jednou střechou) fungovat a podpora tady funguje skvěle.
Mám ještě ten Family účet až do 3/22, s tím si vystačím a nejspíš něco málo ušetřím. Ty dva dny nad tím mě stály docela dost, co se nervů týče. Taky se mně ty dva účty dohromady trochu motaly.
Mimochodem synchro přečtených a nepřečtených zpráv mezi přidaným Micr. účtem v appce Mail a Outlookem až tak dobře nefunguje, přijde mi, že to bylo jen jednosměrné. No nic, game over, nějaký čas zas nechci s Microsoftem nic řešit.
To už jsem přehlížel, že maily z kontaktního formuláře na mém webu chodily někam do horoucích pekel, že záloha fotek se tváří, že všechno bylo sejmuto včera, že desktop aplikace Outlook je uživatelsky příšerná (v iOS a na webu to jde)... :)
Naposledy upravil(a) Jirka_S dne 06 kvě 2021 21:17, celkem upraveno 1 x.

mberdych
Příspěvky: 1746
Registrován: 30 srp 2012 12:14

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od mberdych » 06 kvě 2021 17:58

Promiň, používat thunderbird s o365 je naprostý nesmysl. Můj názor. Asi bude nejlepší zůstat v tom, co jsi zvyklý.

Něco jako 60% market share, miliony zákazníků po světě, ale jsou to idioti, kteří to používají a přitom mohou mít za 150 měsíčně IMAP mail s par GB mailboxem. Promiň, já osobně mám radši Google Workplace, ale tyhle soudy o Microsoftu jsou už poněkud ohrané.

Souhlasím nicméně s tím, že menší firma bude mít lepší support. Už to jen chce vylepšit služby a nabídnout modernější technologie (active sync, nebo aspoň push, slušně velký mailbox apod.), aby zůstali na trhu relevantní konkurencí.

Být spokojený je důležité, konečně někde tu na začátku padlo si prostě vydyndat lepší cenu.

Jirka_S
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 čer 2015 18:39
Bydliště: CZ

Re: Webhosting a e-mailová schránka

Příspěvek od Jirka_S » 06 kvě 2021 21:10

Těch 150 není jen za mailbox, je to včetně webhostingu, správy domény a správy webovek s neprodleným servisem či úpravami.
Push jsem nikdy nepoužíval, poštu kontroluju jen tehdy, když mám čas, není to pro mne tak stresující.
Já ten Microsoft přece až tak nehaním, každý máme samozřejmě jiné preference, možná jsem to vzdal těsně před úspěšným cílem, holt u mě ten pohár prostě přetekl. Hodiny trávit neúspěšně zadáváním hesel, která už znám zpaměti, hledáním pomoci a rad na webu a u IT kamarádů, telefonováním na support, kde to trvá, než se člověk dostane k živému člověku, který chce a umí něco řešit, po těch hodinách se pak zjistí, že chyba není u mne, celá ta má snaha se tím prokousat byla jen ztrátou času, neboť systém je takhle nastavený a že mně teda někdo ve Státech druhý den pomůže. Dva dny neklidu s nervozitou dotáhnutou až domů. Obavy, na co zas můžu někde narazit, co zas bude nějak defaultně nastaveno pro velké firmy a mně něco nepůjde. S problémy jsem na Outlook krkolomně dostal inbox poštu z POP3, s odeslanou jsem se rozloučil, naštěstí ji pořád mám a nebude problém ji teď přetáhnout. A ze mě už není ten dvoudenní uzlíček nervů. Naštěstí byznys nebyl skoro žádný, jinak by mě asi piclo. Zdá se, že jsem opět našel klid v duši. A něco jsem taky i naučil. :)
Třeba někdy zas jo, never say never, že. ;)
Ještě jednou díky všem.

Odpovědět