Servisy - záruční a pozáruční

Máte otázky týkající se provozu diskuzí na MacForum.cz, tip na vylepšení, chcete se přidat do našeho týmu? Zde s námi můžete veřejne komunikovat. Jsme tu pro Vás.

Moderátoři: Alisczech, dandas, Macforum_Admin

Odpovědět
Uživatelský avatar
zmiy
Příspěvky: 302
Registrován: 31 črc 2012 09:36
Bydliště: internety

Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od zmiy » 30 zář 2012 14:47

Možná by stálo za úvahu, zda neudělat jednu sekci (vlákno) věnovanou (é) záručním a pozáručním servisům (vč.kontaktů) a zkušenostem s nimi.

Uživatelský avatar
casey
Příspěvky: 3156
Registrován: 30 črc 2012 16:56
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od casey » 30 zář 2012 14:53

Nejsem si jistý jestli všechny záruční opravy stejně nakonec nekončí v Českém servisu, což by ten seznam dost zkracovalo :-)

Uživatelský avatar
Alisczech
Administrátor
Příspěvky: 1902
Registrován: 11 črc 2012 14:34
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od Alisczech » 08 říj 2012 09:09

casey píše:Nejsem si jistý jestli všechny záruční opravy stejně nakonec nekončí v Českém servisu, což by ten seznam dost zkracovalo :-)
To určitě ne.
 Certified Trainer, ACE, fotograf a žurnalista
http://jbrezina.cz http://ilumio.cz http://4foto.cz http://fripito.com

Uživatelský avatar
zmiy
Příspěvky: 302
Registrován: 31 črc 2012 09:36
Bydliště: internety

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od zmiy » 09 říj 2012 19:56

Takže dnes jsem zjistil několik věcí:

Mám iPhone 4, kupovaný u Vodafone. Protože home button už opravdu víc nefunguje, než funguje a také proto, že mi koncem měsíce končí záruka, rozhodl jsem se to řešit. U Vodafone mi řekli, že jim je jedno kam to dám, že klidně mohu u nich na prodejně. Žel z diskuzních fór a twitteru vím, že jim to trvá příšerně dlouho, tedy jsem se rozhodl zjišťovat sám. Apple má v ČR pouze 2 autorizované servisy Český servis a iOpravna. Tam jsem si telefonicky ověřoval a zjistil, že Český servis záruční opravy pro Vodafone, ani jiné naše mobilní operátory nedělá a iOpravna posílá iPhone koupené u Vodafone do Britex Kladno (takže bych tipnul, že u O2 a T-Mo to bude dtto). Tam (Britex) jsem se dozvěděl, že oprava trvá do 2 dnů (skoro se mi paní omlouvala, že to nedělají na počkání). Ve čtvrtek tam asi zajdu, tak pak poreferuji.

Uživatelský avatar
zmiy
Příspěvky: 302
Registrován: 31 črc 2012 09:36
Bydliště: internety

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od zmiy » 05 lis 2012 18:00

Oprava iPhone 4 v Britexu na Kladně: ve středu jsem to tam dával asi hodinu před koncem otvírací doby a další týden v pátek mi dopoledne přišla SMS, že je to hotové. Dokonce i fólie nalepili zpět. Zatím vše v pořádku, zdá se, že to provedli dobře.

Uživatelský avatar
iMe1980
Příspěvky: 1149
Registrován: 28 črc 2012 17:51
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od iMe1980 » 05 lis 2012 18:30

Vodafone: dává všechny iPhone do Britexu.

Britex: neni autorizovaným servisem Applu, ale nějakou dohodu s nimi mají.

Nejbližší autorizovaný servis Applu je v Nizozemí.

Britex u iPhone smí i nesmí dělat hardware opravy, záleží o co se jedná. Něco ano, něco ne. To co nesmí, se posílá do Nizozemí a odtamtud chodí zpět iPhony refundované, to znamená jakoby nové/použité. Softwarové věci Britex opravit smí.

Tedy: pokud Vám přijde telefon z Britexu jakoby nový kus (s foliemi) ;), nová emai jednotka, jedná se o refundaci.

Aby jste dostali opět nový iPhone, to jest v krabici atd. museli by jste mít 3x reklamaci na stejnou závadu, pak na to nárok máte, stejně jako na vrácení peněz/odstoupení od smlouvy.

Další možností je nákup přes Apple Store, tam po posouzení máte také nárok na zcela nový kus a nikoliv refundaci.

Ceskyservis/iOpravna: servisují, ale ne iPhone v záruce u operátorů. Tzn. jen iPhone koupený na Store nebo v zahraničí. Nabízejí i zajímavou službu, v případě, že Vám iPhone zcela odejde, tak za 1/3 ceny a vrácení nefunkčního iPhone, dostanete iPhone refundovaný.

Píšu z iPhone, omluva za chyby.

Důležité: vždy pečlivě do reklamačního protokolu pozorně vyplňte stav svého iPhone + si nechte potvrdit, že čidla vlhkosti (v Jacku a konektoru nabíjení) jsou negativní. Může to ušetřit víc než jen vaše nervy.
Jablecnysvet.cz je Apple WeBlog, který přináší
recenze, informace a zamyšlení o produktech a životě
společnosti Apple. My originální obsah tvoříme.


http://jablecnysvet.cz

miguelgp46
Příspěvky: 2
Registrován: 26 říj 2012 17:21

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od miguelgp46 » 05 lis 2012 20:01

Výměna iPhone 4 - žluté skvrny na displeji, přes o2, Britex výměna do týdne, bez sebemenších problémů.
Výměna iPod nano(1st.gen) v rámci "Programu na výměnu" u Českého Servisu, taky bez problémů, sice to trvalo asi měsíc a půl, ale ve finále přišel iPod nano(6th gen.) s větší pamětí.

Teď řeším MacBook nefunkční numerické klavesy a zatím žádné uspokojivé informace ze servisů. Údájně se nedá udělat diagnostika, bez výměny a ceny jsou snad Ňekde kolem 3.000,- za výměnu. Takže asi nezbude nic jiného než dokoupení numpad externí klávesnice.

Uživatelský avatar
zmiy
Příspěvky: 302
Registrován: 31 črc 2012 09:36
Bydliště: internety

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od zmiy » 05 lis 2012 21:24

to iMe1980
1. Některé věci, co popisuješ ve svém příspěvku, jsem už psal před cca 14 dny.

2. Apple na svém webu píše o servisních místech trošku úplně něco jiného, než ty. :?

Payinez
Příspěvky: 65
Registrován: 01 srp 2012 21:20
Bydliště: Praha, CZ

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od Payinez » 16 úno 2013 20:14

Když mám na Britexu u stavu reklamace "vydáno" co to přesně znamená? Děkuji za upřesnění.
Jablko 1 ● Jablko 2

Uživatelský avatar
iMe1980
Příspěvky: 1149
Registrován: 28 črc 2012 17:51
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od iMe1980 » 16 úno 2013 23:49

Už byl iPhone reklamovany predtim?
Jablecnysvet.cz je Apple WeBlog, který přináší
recenze, informace a zamyšlení o produktech a životě
společnosti Apple. My originální obsah tvoříme.


http://jablecnysvet.cz

Payinez
Příspěvky: 65
Registrován: 01 srp 2012 21:20
Bydliště: Praha, CZ

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od Payinez » 17 úno 2013 00:53

Nebyl. Reklamuji iP5 poprvé.
Jablko 1 ● Jablko 2

Uživatelský avatar
iMe1980
Příspěvky: 1149
Registrován: 28 črc 2012 17:51
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od iMe1980 » 17 úno 2013 01:23

Pak by to mělo znamenat, že reklamace je vyřizená. Britex Vám vydal refundovaný iPhone. Teď už jen počkat, až Vás vyzve operátor k vyzvednutí.
Jablecnysvet.cz je Apple WeBlog, který přináší
recenze, informace a zamyšlení o produktech a životě
společnosti Apple. My originální obsah tvoříme.


http://jablecnysvet.cz

purity190
Příspěvky: 5
Registrován: 11 lis 2012 14:06

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od purity190 » 03 bře 2013 10:09

Ahojte!
Měl bych něco k tomuto tématu. Bavili jste se tady o refundaci. Četl jsem zákon a v § 627 odstavec 2 OZ se jasně píše, že pokud proběhne k výměně (tu si představuju výměnou za iPhone s jinou IMEI), měl bych dostat novou záruku. Tu si představuju zase jako 24 měsíců.
Nikde jsem nenašel, že by někdo tento paragraf použil, ale jelikož je OZ nadřazen všem reklamačním řádům, myslím si, že každý, komu iPhone vymění za jiný kus i při první reklamaci, měl by mít nárok na novou záruku.

tlacenka
Příspěvky: 8064
Registrován: 09 zář 2012 17:48

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od tlacenka » 03 bře 2013 13:05

Dulezite je to, ze si to predstavujete vy-dle meho problem spociva v tom, ze je potreba definovat, jestli se jedna o vymenu za novy kus, nebo o opravu vymennym zpusobem (tzn stejny vyrobek, ale opraveny), ale tohle je vec obchodniho prava a ja nejsem pravnik

Uživatelský avatar
iMe1980
Příspěvky: 1149
Registrován: 28 črc 2012 17:51
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od iMe1980 » 03 bře 2013 15:23

U Vodafone výměna jednotky (nový emai/refundovaný iPhone - chcete-li) znamená znovu prodloužení dvou leté záruky na ten daný kus. Předpokládám, ze to tak bude i u ostatních operátorů.
Jablecnysvet.cz je Apple WeBlog, který přináší
recenze, informace a zamyšlení o produktech a životě
společnosti Apple. My originální obsah tvoříme.


http://jablecnysvet.cz

purity190
Příspěvky: 5
Registrován: 11 lis 2012 14:06

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od purity190 » 04 bře 2013 07:16

No to je super zpráva. Tak já si dneska pro telefon zajdu a uvidíme, každopádně to zkusím. :)
Děkuji za odpověď.

Uživatelský avatar
Shootercz
Příspěvky: 67
Registrován: 14 srp 2012 22:37

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od Shootercz » 07 srp 2013 15:58

Máte nějaký doporučení na servis Praha a okolí. Díky
iPad 2 Wi-fi 3G 32GB Game Center: Shootercz
iPhone 5S 32GB Gameloft Live: Shootercz
iMac mid 2012

sajmon
Příspěvky: 1
Registrován: 24 říj 2013 19:42

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od sajmon » 24 říj 2013 19:56

osobně mám zkušenost pouze s Macpodporou na smíchově. Mezi námi mě mac živý asi jako spoustu lidí-proto si ho kupujeme :)) . a když jsem jej nesl na diagnostku s poškozeným diskem v úterý dopoledne. Ve středu navečer už jsem si Mac vyzvedával.

Samozřejmě záleží od případu že jo :) . Důležitý že jednají rychle. Auto jsem sice musel nechat na chodníku protože nebylo moc kde zaparkovat ale za mě OK

Phone
Příspěvky: 3
Registrován: 12 zář 2016 11:14

Re: Servisy - záruční a pozáruční

Příspěvek od Phone » 12 zář 2016 11:43

Jsme nadšený se servisem theIphone v Praze Ječný. Čekal jsem jen cca 15-20minut na opravu tlačítka. Byly příjemný. Prý mám i záruku na opravu. Doporučuji

Odpovědět