Apple Music - problém s fakturací

Věnujete se hudbě nebo práci se zvukem? Hledáte správnou audio aplikaci pro MacOS X nebo iOS? Zde najdete podobně zaměřené uživatele.

Moderátoři: MichalM.Mac, zmiy, dandas, Macforum_Admin, JKL

Odpovědět
MaHa
Příspěvky: 126
Registrován: 30 kvě 2012 22:40
Bydliště: Hrušovany u Brna
Kontaktovat uživatele:

Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od MaHa » 14 srp 2019 00:47

Dobrý den,
čas od času se mi stane, že obdržím email s předmětem "Problém s fakturací" a obsahem emailu je "Poplatek za vaše předplatné byl zamítnut vaší platební metodou MasterCard .... ####. Pokud chcete předejít ztrátě přístupu ke službě, aktualizujte svou platební metodu." a je tam tlačítko s textem "Opravit platební metodu MasterCard .... ####".

Podobným tlačítkům v emailech moc nevěřím, takže platební metodu kontroluji přes aplikaci iTunes nebo po přihlášení do Apple ID na webu. Vždy když takový email přijde, tak je potřeba znovu nastavit expiraci karty a ověřovací kód a následně při dalším pokusu proběhne stržení platby.
Tentokrát se ale stalo to, že Apple si platbu nestrhnul a zrušil mi předplatné.
  • Peněz na účtu je a byl dostatek a i po stržení platby by zůstal kladný zůstatek
  • Banka platbu nezamítla
  • Karta není expirovaná, jiné platby s kartou normálně provádím
  • Po přihlášení k účtu v iTunes i na webu Apple ID není u platební metody žádný informace o nějakém problému s platební metodou
V souvislosti s výše uvedeným bych měl následující otázky:
  • Je normální že po nějakém čase je potřeba znovu zadat datum platnosti karty a ověřovací kód?
  • Pokud s znovu zaplatím členství, budu mít alba, playlisty, hodnocení, ... tak jak jsem je měl nastavené nebo budu muset začít od začátku všechno dělat znovu?
  • Mohu nějak ovlivnit aby ke zrušení předplatného nedošlo pokud v účtu není u platební metody vidět žádný problém nebo pokud ho sám nezruším?
  • Je mi schopen někdo na supportu odpovědět na otázku kde byl problém?
Docela dost mne děsí, že toto může nastat a bez zjevné příčiny kterou bych mohl ovlivnit dojde ke zrušení služby. Platím si i prostor na iCloudu a nerad bych se dočkal toho že místo stržení poplatku mi smažou data.

Uživatelský avatar
rony
Příspěvky: 3635
Registrován: 01 srp 2012 07:47
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od rony » 14 srp 2019 05:14

latební metodu kontroluji přes aplikaci iTunes nebo po přihlášení do Apple ID na webu.
plus to strhnutie ciastky. Najprv oprava: nic ti nestrhavaju. Je to BLOKACIA sumy. Neodide ti z uctu.

Ale tak ci onak, mozno zbytocne menis zakazdym udaje o platobnej karte. Ja by som to nerobil.

1. preskumal by som tie maily, ci nie su phishing
2. ak nie su, konzultuj s Apple podporou preco ti to opakovane posielaju.

Naozaj by nemal Apple vyzadovat znovuzadanie udajov o karte, ktora je platna (on si pri zmene udajov preveri platnost tou blokaciou). Zaroven ale ak mas predplatne, tak este jeden udaj kartova spolocnost poskytuje: ci mas dost penazi. Takze ja by som na ucte mal vzdy viac nez len poplatok za to predplatne.

Mozno si to zbytocne sposobujes prave tymi "kontrolami" a menenim udajov o karte.
-- /\/\ .\ > .\ / Facebook skupina Uživatelé Apple Watch spravodaj.madaj.net
 Mac Mini  iPhone 13pro  iPad Pro  Pencil  TV  WATCH  AirPods  Homepod

MaHa
Příspěvky: 126
Registrován: 30 kvě 2012 22:40
Bydliště: Hrušovany u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od MaHa » 14 srp 2019 10:02

Tak právě jsem dostal pdobný email ohledně iCloudu. Email přišel z adresy do_not_reply@email.apple.com

=== obsah emailu ===

Dne 14.08.2019 jsme se vám pokoušeli naúčtovat poplatek za tarif úložiště iCloud 50 GB, ale došlo k problému s vašimi platebními údaji.
Pokud nebudeme moci úspěšně obnovit vaše předplatné, váš účet bude snížen na bezplatný tarif úložiště o velikosti 5 GB.

Fakturační údaje můžete aktualizovat podle následujících instrukcí:

1. V iOS zařízení přejděte do aplikace Nastavení a klepněte na možnost iCloud
2. Zadejte své jméno.
3. Klepněte na možnost Platební údaje a postupujte podle pokynů.

=== obsah emailu ===

Poradí mi někdo co mám udělat. U platební metody svítí zamítnuto, ale vše je vyplněno dobře a peníze na účtu také jsou? Fakt už mne nenapadá co bych měl kde zkontrolovat, změnit nebo zadat.

mberdych
Příspěvky: 1746
Registrován: 30 srp 2012 12:14

Re: Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od mberdych » 14 srp 2019 10:16

Jakou mas banku/kartu? Co bych udelal ja? Zavolal bych do banky na kartove oddeleni a zjistil, jestli:

1) probehl pokus o platbu a zamitla ji banka? (pak reknou proc)
2) nic jako pokus o platbu nevidi, pak je problem nekde mezi Apple a bankou

Pokud to drive fungovalo, cekal bych, ze banka tu platbu uvidi a bude schopna rict, proc neprosla.

S ohledem na to, ze mail navadi resit to v nastevni iOS/iTunes to na fake nevypada.

MaHa
Příspěvky: 126
Registrován: 30 kvě 2012 22:40
Bydliště: Hrušovany u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od MaHa » 14 srp 2019 10:21

Moneta. Už jsem se dovolal na Apple Support a prej teď posledních 14 dní evidují problém s kartami Moneta Bank. Bylo mi doporučeno

1. dočasně přidat jinou kartu
2. odebrat Moneta kartu
3. přidat Moneta kartu
4. odebrat dočasnou kartu

Tak uvidím.

mberdych
Příspěvky: 1746
Registrován: 30 srp 2012 12:14

Re: Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od mberdych » 14 srp 2019 10:32

Zavolej do banky, tohle ti tu nikdo nevyřeší.

MaHa
Příspěvky: 126
Registrován: 30 kvě 2012 22:40
Bydliště: Hrušovany u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od MaHa » 14 srp 2019 11:12

Tak problém vyřešen. V bance jsem se dozvěděl, že cca měsíc zpětně je pro platby iTunes, iCloud potřeba povolit MO/TO platby na platební kartě. Povolil jsem a okamžitě se platba za iTunes strhla.

Upřímně řečeno, informaci, že platební karty používané pro platby za iTunes a iCloud využívají MO/TO transakce bych očekával od Apple Supportu a ne od banky.

Odpovědět